#

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag, och någonting alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag
ibland blir den aldrig densamma mer.

#

Kropp och huvud känns ibland tomt.
Saknar Zeleia oerhört mycket, men jag vet att hon har det väldigt bra och kommer trivas med sitt nya liv som mamma.
Det är bara jag som måste acceptera det som hänt och komma vidare.
Men det går inte över på 1 vecka och jag vet att det kommer ta tid..

Passar på att tacka för alla fina sms, mail och telefonsamtal jag fått den senaste tiden.
Även om jag ibland inte orkar svara, så hoppas jag ni vet att jag är jätte tacksam för allt stöd.
Tackar också för att dom flesta visat respekt och inte frågat om Zeleia och allt runt omkring.

Har fortfarande svårt att prata om henne, speciellt med personer som varit delaktiga i mig och Zeleia på olika sätt (tränare mf.) Men det kommer med tiden.

#

Tillbringade de sista dagarna i Östersund hos min syster.
Vi åt massor av mat, pratade, shoppade, spelade tv-spel och myste.
Jag är så stolt över henne som snart är Civilekonom med Masterexamen! (fan att hon fick alla bra gener)
Var upp och red Karins DB också, jättetrevlig!!

Nu är jag i Falkenberg igen, gör mig redo för att jobba lite såsmåningom.
Men först ska jag lägga mig ute i solen lite (det är 13 grader i skuggan!!) och fixa med min nya bärbara dator jag fick av min lilla pappa.



Kan visa en bild på mammas hus också, dålig kvalite dock.

#

Höll ihop allt under dagarna i Östersund. Försökte svara på frågor om henne utan att gråta. 
Tur jag har ett roligt minne jag plockar fram varje gång det känns som gråten är nära, det hjälper!
Åkte till Tanne en sväng, där var allt som innan jag flyttade, skönt.
Kikade på Karins nya, kommer bli mycket fin!
Klappade lite på prinsessan (maggis) gu va den hästen lärt mig mycket!

Roligt att träffa alla, speciellt Erika. och Cathrin som snart kommer till mig!
Minna hann ringa innan hon åkte till Las vegas, ska ner o jobba, skönt!
Är hos pappa nu och tar det lungt innan jag åker tillbaka

 

#


When you lose something you can't replace


Det finns saker man inte kan glömma
Det finns känslor man inte kan gömma
Det finns minnen som aldrig försvinner
Hur många tårar som än rinner..


#

Ibland när det händer saker som får en att må dåligt så skjuter man undan dem långt in i sig själv för att slippa känna.

När man sedan försöker öppna sig och prata om det så blir man antingen som en soldat som vaktar muren med korta svar och mothugg eller så byter man samtalsämne.

Ibland kommer man i en position där man tvingas prata och tänka på det ordentligt
och då kan tycket på muren man byggt upp bli för högt.
och det gör ont, i bröstet och i hela kroppen.
Man kan klara det tycket ett par gånger, men slutligen måste sorgen komma ut..


#

Igår kördes Zeleia till Flyinge där hos ska semineras med Lingh och sedan åker hon vidare mot sitt nya hem.
Jag har också åkt hem nu, på obestämd tid.

Nu är Zeleia inte längre min och jag har väldigt svårt att acceptera det.
Men det här var det enda valet, då jag inte har möjlighet att ha ett avelssto.
Jag har med stor nogrannhet valt ut det bästa hem jag kunde hitta åt henne och jag vet att hon kommer få det så bra där.
Jag och den nya ägaren har en jätte bra kontakt vilket är väldigt skönt.

Jag kommer aldrig glömma min fantastiska lilla häst och jag vet att jag aldrig kommer att hitta någon som hon igen.

Jag vill också att alla ska veta att jag inte kommer att prata om Zeleias skada, när det hände osv, då jag anser att det inte angår någon annan. Jag har tidigare alltid berättat om/när mina hästar skadat sig, men det enda jag fått ut av det är rykten och andra otrevligheter, så därför väljer jag att inte berätta om detta och jag vill att alla ska respektera det och inte ställa massa frågor, det är nog jobbigt med det som har hänt!

RSS 2.0